TAYLOR Cecil

TAYLOR CECIL, PERCIVAL (P).

Long Island City, New York. 15/3/1929.

Il grande solitario e selvaggio del jazz, unitamente ad Ornette Coleman con il quale peraltro non ha mai collaborato, ha rappresentato gli anni di apprendistato e di maturazione del free jazz. Circondato da famigliari musicisti, basti dire che Duke Ellington era spesso ospite in casa sua, ha iniziato a studiare musica a cinque anni e ha scelto come strumento la batteria. Ottenuta la prima scrittura, il direttore dell’albergo dove l’orchestra si sarebbe dovuta esibire non accettò che tra i musicisti ci fosse un negro e, quindi, ha dovuto rinunciare a tale ingaggio. Nel 1951 si trasferisce a Boston dove ha frequentato il New England Conservatory, per studiare arrangiamento ed armonia. Diventa amico di Andrew McGhee che lo avvicina al bop e lo introduce nell’ambiente musicale della città. Nel 1952 mette su un gruppo che non ha molta fortuna, in seguito ha accompagnato Hot Lipe Page, ha fatto parte di gruppi che suonano musica delle Antille, poi dell’orchestra di Johnny Hodges e collabora con Steve Lacy. Costituisce un altro gruppo con Buell Neidlinger e Dennis Charles e nel 1957 viene scritturato al Five Spot per accompagnare Dick Whitemore. Nel 1962 suona insieme a Jimmy Lyons e Sunny Murray con i quali fa una tournèe europea. A New York suona con Albert Ayler, nel 1964 fa parte della Jazz Composers Guild e della Jazz Composer’s Orchestra di Michael Mantler. In seguito la sua attività sarà divisa tra esibizioni come solista o con la sua ”Unit” composta da Jimmy Lyons, Eaphé Malik, Ramsey Ameen, David Ware, Sirone, Mark Edwards, Roland Shannon Jackson e Jerome Cooper. Ha insegnato in vari istituti e molte volte è tornato alla sua vecchia passione accompagnare coreografi e ballerini. Ha collaborato con Fredich Gulda nel 1976, Max Roach nel 1979, ha fatto parte di una All Stars internazionale nel 1984 e collabora con l’Art Ensemble of Chicago nel 1985. E’ stato il primo musicista free ad incidere dischi, il primo che è riuscito ad accostare una inavvertibile atonalità con un profondo attaccamento alla tradizione dei vari Fats Waller, Ellington, Monk e Powell. Musicista molto complesso, con qualche concessione alla musica colta europea, ha trovato qualche difficoltà nella scelta dei partner e nel trovare lavoro. La sua musica dà all’ascoltatore una profonda emozione per la sua intensità, lontana da ogni compromesso, anche se a lungo essa lo può stancare.

Discografia:

Jazz Advance.jazzadvance

Steve Lacy (ss) Cecil Taylor (p) Buell Neidlinger (b) Dennis Charles (dr).

Song [5:19] / Charge ‘Em Blues [11:15] / Azure [7:35] / Bemsha Swing [7:26] / Rackishaw [6:05] / Sweet And Lovely [6:35].

Cecil Taylor (piano solo).

You’de Be So Nice To Come Home To [9:15].

(Blue Note 458-H2)

Boston, 14 Settembre 1956.

At Newport.atnewport

Steve Lacy (ss) Cecil Taylor (p) Buel Neidlinger (b) Rudy Collins (dr).

Johnny Come Lately [7:10] / Nona’s Blues [7:41] / Tune 2 [10:34].

(Verve MGV 8238)

Newport, 6-7-57.

.

.

Looking Ahead.looking

Cecil Taylor (p) Buel Neidlinger (b) Rudy Collins (dr).

Of What [8:18].

Cecil Taylor (p) Buel Neidlinger (b) Rudy Collins (dr) Earl Griffin (vib).

Toll [7:33] / Wallering [5:17] / Excursion Of A Wobbly Rail [9:04] / African Violets [5:12] / Luyah I The Glorious Step [6:25].

(Contemporary Records)

New York, 9-6-58.

Hard Driving Jazz.Hard Driving Jazz.

Kenny Dorham (tp) John Coltrane (st) Cecil Taylor (p) Teddy Kotick (b) Louis Haynes (dr).

Double Clutching [8:24] / Like Someone In Love [8:10] / Shifring Down [10:40] / Just Friends [6:16].

(United Artist)

New York, 13-10-58.

.

Love For Sale.lovefor

Cecil Taylor (p) Buell Neidlinger (b) Dennis Charlse (dr).

Get Out Of Town[9:12]  / I Love Paris [5:11] / Love For Sale [8:15].

Ted Curson (tp) Bill Baron (st) Cecil Taylor (p) Buell Neidlinger (b) Dennis Charles (dr).

Little Lees (Louise) [9:04] / Matie’s Trophies (Motystrophe) [10:13] / Carol, Three Points [8:16].

(Blue Note) New York, 15-4-59.

The World Of Cecil Taylor.The World Of Cecil Taylor.

Cecil Taylor (p) Buell Neidlinger (b) Dennis Charles (dr).

E.B. [9:00] / Port Of Call [4:20] / This Nearly Was Mine [10:46].

Più Archie Shepp.

Air [8:35] / Lazy Afternoon [14:43].

(Candid)

New York, 12-13 Ottobre 1960.

New York City R&B / Cell Walk For Celeste.cellworkforceleste

Cecil Taylor (p) Buell Neidlinger (b) Billy Higgins (dr).

O.P. (take 2) [9:09] / O.P. (take 1) [7:25] / Cindy’s Main Mood (take 1) [5:08]

Archie Shepp (st) Cecil Taylor (p) Buell Neidlinger (b) Dennis Charles (dr).

Cell Walk For Celeste (take 1) [11:23] / Section C (take 1) [10:17] / Cell Walk For Celeste (take 2) [9:44].

Clarke Terry (tp) Roswell Rudd (tb) Steve Lacy (ss) Archie Shepp (st) Charles Davis (sb) Cecil Taylor (p) Buell Neidlinger (b) Billy Higgins (dr).

Things Ain’t What They Used To Be (take 1) [10:04] / Jumpin’ Punkins (take 4) [8:08] / Jumpin’ Punkins (take 5) [8:11] Thing’s Ain’t What They Used To Be (take 3) [8:53].

(Candid) New York, 9-10 Gennaio 1961.

Cecil Taylor Orchestra.

Jimmy Lyons (sa) Archie Shepp (st); Cecil Taylor (p) Henry Grimes (b) Sunny Murray (dr).

Pots / Bulbs.

Ted Curson (tp) Roswell Rudd (tb) Jimmy Lyons (sa) Archie Shepp (st); Cecil Taylor (p) Henry Grimes (b) Sunny Murray (dr).

Mixed.

(Impulse A-9) New York, 10-10-61.

The Early Unit 1962.

Cecil Taylor (p) Jimmy Lyons (sa) Kurt Lindberg (b) Sunny Murray (dr).

Spontaneous Improvisation / Flamingo.

(INGO 16) Stoccolma, Ottobre 1962.

Live At The Cafe Montmartre. cafemont

Jimmy Lyons (sa) Cecil Taylor (p) Sunny Murray (dr).

Call [9:00] / Lena [6:58] / Trance [9:12] / D Trad That’s What [21:26] / What’s New [12:10] / Lena (2a Variation)  [14:22] / Nefertiti The Beautiful One Has Come (tale 1) [9:10] / Nefertiti The Beautiful One Has Come (take 2) [8:00].

(Fantasy)

Cafè Montmartre, Copenhagen, 23-11-62.

.

Trance.Trance.

Jimmy Lyons (sa) Cecil Taylor (p).

Trance [8:50] / Call [8:53] / Lena [6:44] / D Trad, That’s What [21:16].

(Black Lion 760220)

Copenhagen, 23-11-62.

.

Cecil Taylor Jazz Unit.

Jimmy Lyons (sa) Albert Ayler (st) Cecil Taylor (p) Henry Grimes (b) Sunny Murray (dr).

In Fields / Octagonal Skirt / Fancy.

(Orizon 19) Philarmonic Hall, New York, 31-12-63.

Cecil Taylor Piano Solo.

Cecil Taylor (p).

Cathedrale.

New York, gennaio 1965.

Cecil Taylor Quintet.

Mike Mantler (tp)m Jimmy Lyons (sa) Cecil Taylor (p) Reggie Workman (b) Andrew Cyrille (dr).

Stanchion / Waltz To The Wall / Soft Shoe (piano solo) / Solstice.

(Inedito) Town Hall, New York, 7-3-65.

The Village Gate.

Cecil Taylor (p) Jimmy Lyons (sa) Henry Grimes (b) Sunny Murray (dr).

Number One / Octagonal Skirt And Fancy Pants.

(Ozone 19) Village Gate, New York, 19-9-65.

Unit Structures.unit

Cecil Taylor (p) Henry Grimes, Alan Silva (b) Andrew Cyrille (dr).

Tales (8 Whips) [7:10].

Cecil Taylor (p) Henry Grimes, Alan Silva (b) Andrew Cyrille (dr) Ed Gale (tp) Ken McIntyre (sa-cl/b) Jimmy Lyons (sa).

Steps [10:15] / Enter Evening (soft line structure) [11:03]  / Enter Evening (alt take) [ 10:06] / Unit Structure, As Of A Now, Section [17:45].

(Blue Note) Englewood Cliffs, NJ.19-5-66.

Conquistador.Conquistador.

Bill Dixon (tp-flic) Jimmy Lyons (sa) Cecil Taylor (p) Henry Grimes, Alan Silva (b) Andrew Cyrille (dr).

Whit (Exit) [19:17] / With (Exit) (alt take) [17:21] / Conquistador [17:51].

(Blue Note)

Englewood Cliffs, NJ. 6 Ottobre 1966.

.

Student Sudies.Student Sudies.

Jimmy Lyons (sa) Cecil Taylor (p) Alan Silva (b) Andrew Cyrille (dr).

Student Studies (part 1) [15:59] / Student Studies (part 2) [10:59] / Amplitude [19:42] / Niggle Feuigle [12:07].

(BYG Records)

Parigi, 30-11-66.

.

Soundtrack Ferrari.

Bill Dixon (tp) Jimmy Lyons (sa) Cecil Taylor (p) Henry Grimes (b) Alan Silva (b) Andrew Cyrille (dr).

Les Grandes Repetions.

(CBS Sony 01107) Parigi, 5/7-12-66.

Cecil Taylor (p).

Praxis parte: I – II – III – IV.

(CM 104/105 LP) Italia, Luglio 1968.

Nuits De La Fundation Maeght.greatp

Jimmy Lyons (sa) Sam Rivers (st-ss) Cecil Taylor (p) Andrew Cyrille (dr).

The Second Act Of A [21:25] / The Second Act Of A [19:55].

(Shandar)

Saint Paul De Vence, 29 Luglio 1969.

Cecil Taylor Quartet.

Jimmy Lyons (sa) Sam Rivers (st-ss) Cecil Taylor (p) Andrew Cyrille (dr).

Improvvisation (2 takes).

(registrazione privata)Teatro Lirico, Milano, 26-10-69.

Quartet In Europe.

Jimmy Lyons (sa) Sam Rivers (st-ss) Cecil Taylor (p) Andrew Cyrille (dr).

Fragments Of A Dedication To Duke.

(Jazz Connoisseur JC 111) Berliner Jazztage, Berlino, 6-11-69.

Cecil Taylor Quartet.

Jimmy Lyons (sa) Sam Rivers (st-ss) Cecil Taylor (p) Andrew Cyrille (dr).

Fragments Of A Dedication To Duke.

(registrazione privata) Berlino, 30-11-69.

Cecil Taylor (p).

Mirage / Tangent / Afro-Rosette.

1971.

Mysteries.

Cecil Taylor (p).

Incident: first layer / Incident: second layer (parte 1 e 2) / Incident: third layer.

(Unit Core 30555) Antioch College, Ohio, 11-3-73.

Akisakila.

Jimmy Lyons (sa) Cecil Taylor (p) Andrew Cyrille (dr).

Bulu Akisakila Kutala (1-2-3-4).

(Trio 3004) Koseinenkin-Dai Hall, Tokyo, 22-5-73.

Cecil Taylor Piano Solo In Japan.

Cecil Taylor (p).

Choral Of Voice / Lono / Asapk In Ame / Indent.

(Trio 7067) Lino Hall, Tokyo, 29-5-73.

Indent.Indent.

Cecil Taylor (piano solo).

Indent: First Layer [13:40] / Indent: Second Layer, Part One [9:50] / Indent: Second Layer, Part Two [3:50] / Indent: Third Layer [17:25]

(Freedom)

Yellow Springs, Ohio, 11 Marzo 1973.

.

Akisakila.akisa

Cecil Taylor (p) Jimmy Lyons (sa) Andrew Cyrille (dr).

Bulu Akisakila Kutala 1 [41:14] / Bulu Akisakila Kutala 2 [41:31]

(Konnex KCD 5039)

Koseinenkin, Tokyo, 22 Maggio 1973.

Akisakila & Lono.

Cecil Taylor (p) Jimmy Lyons (sa) Andrew Cyrille (dr).

Bulu Akisakila Kutala.

Koseinenkin, Tokyo, 22-5-73.

Cecil Taylor (piano solo).

Lono: Chorla Of Voices – Lono – Asapk In Ame – Ident.

(Konnex KCD 5040 CD). Lino Hall, Tokyo, 29-5-73.

Spring Of Two Blue.Spring Of Two Blue.

Cecil Taylor (piano solo).

Spring Of Two Blue J’s (part 1) [16:05].

Jimmy Lyons (sa) Cecil Taylor (p) Norris Jones Sirone (b) Andrew Cyrille (dr).

Spring Of Two Blue J’s (part 2) [21:24].

(Jazz View) Town Hall, New York, 4 Novembre 1973.

ilent Tongues.silent

Cecil Taylor (piano solo).

Abiss (Petals e Filaments-Jitney) / Crossing/ After All / Jitney (2) / Afetr All (2).

(Arista 1005)

Festival di Montreux, Montreux 2-7-74.

.

Dark to Themselves.Dark to Themselves.

Cecil Taylor (p)

Streams [23:00] / Chorus Of Seed [26:12]

(Enja 2084).

Ljubljana Jazz Festival, 18 Giugno 1976.

.

Air Above Mountains.Air Above Mountains

Cecil Taylor (piano solo).

Air Above Mountains (Buildings Within, part 1) [44:22] / Air Above Mountains (Buildings Within, pat 2) [31:53].

(ENJA 3005)

Castello di Moosham, Austria, 20 Agosto 1976.

.

3 Phasis.3 Phasis.

Raphe Malik (tp) Jimmy Lyons (sa) Cecil Taylor (p) Ramsey Ameen (viol) Sirone (b) Ronald Shannon Jackson (dr).

3 Phasis (Track One) [11:10] / 3 Phasis (Continued) [9:17] / 3 Phasis (Continued) [11:52] / 3 Phasis (Continued) [11:55] / 3 Phasis (Continued) [13:06].

(New World Rec. NW-303-2)

New York, Aprile 1978.

Cecil Taylor Unit.Cecil Taylor Unit.

Raphe Malik (tp) Jimmy Lyons (sa) Cecil Taylor (p) Ramsey Ameen (viol) Sirone (b) Ronald Shannon Jackson (dr).

Idut [14:40] / Serdab [14:13] / Holiday En Masque [29:41].

(New World Rec. 2012)

New York, 3 e 6 Aprile 1978.

.

One Too Many Salty Swift And Not Goodbye.one t

Cecil Taylor (p) Jimmy Lyons (sa) Raphe Malik (tp) Ramsey Ameen (viol) Sirone (b) Ronald Shannon Jackson (dr).

One Too Many Salty Swift And Not Goodbye: Side A [23:20] / Side B [22:20] / Side C [22:00] / Side D [22:35] / Side E [20:30] / Side F [22:50].

(Hat Hut Records)

Stoccarda, 14 Giugno 1978.

.

Cecil Taylor and Max Roach.Cecil Taylor and Max Roach.

Cecil Taylor (p) Max Roach (perc).

Presentation [1:06] / Drums Solo [5:02] / Piano Solo [5:04] / Duets – Part I [40:04] / Duets – Part II [38:32] / Interviews Part I [9:36] / Interviews Part II [7:14]

(Soul Note 1100/1)

McMillin Theatre Columbia University, New York, 15 Dicembre 1979.

.

It Is The Brewing Luminous.It Is The Brewing Luminous.

Cecil Taylor (p-vc) Jimmy Lyons (sa) Ramsey Ameen (viol) Alan Silva (b-cello) Jerome Cooper (dr-ballaphone) Sunny Murray (dr).

It Is The Brewing Luminous (part 1) [34:58] / It Is The Brewing Luminous (part 2) [34:00].

(Hatology Records)

Fat Tuesday’s, New York, 8-9 Febbraio 1980.

.

Solo Garden.Solo Garden.

Cecil Taylor (piano solo).

Elell [26:59] / Garden II [24:47] / Garden I [11:24] / Stepping On Stars [8:42] / Introduction To Z [8:29] / Driver Says [3:30] / Pemmican [6:31] / Points [2:47]

(Hat Hut Records)

Grosser Saal Volkhaus, Basilea, 16 Novembre 1981.

.

Calling It The 8th.Calling It The 8th.

Cecil Taylor (p) Jimmy Lyons (sa) William Parker (b) Rashid Bakr (dr).

Calling It The 8th (parte 1) [24:15] / Calling It The 8th (parte 2) [8:45] / Calling It The 9th [10:25].

(Hat Music 3508)

Freiburger Jazztage, Friburgo, 8 Novembre 1981.

.

Cecil Taylor Segements II.Cecil Taylor Segements II

Enrico Rava (tp-vc) Tomasz Stanko (tp-vc) Frank Wright (st-vc) John Tchicai (st-cl/b-vc) Gunter Hampel (sb-cl/b-vc) Karen Borca (b/soon-vc) Cecil Taylor (p-vc) William Parker (b-vc) Rashied Bakr (dr-vc) André Martinez (perc-vc).

Tahts [8:50] / Womb waters scent of the burning Armadillo shell [25:08] / Cun-un-un-un-an [7:10] / Winged serpent [13:54].

(Soul Note 1089) Milano, 22-24 Ottobre 1984.

One Night With Blue Note.One Night With Blue Note.

Cecil Taylor (p).

Pontos Cantados: Point One (Klook At The Top Of The Stairs – Point Two: Question.

(Blue Note BT 85114)

Town Hall, 22-2-85.

.

Iwontunwonsi: Live At Sweet Basil.Iwontunwonsi

Cecil Taylor (piano solo-vc).

Iwontunwonsi, Pt.1 / Iwontunwonsi, Pt.2 / Iwontunwonsi, Pt 3.

(Sound Hills SSCD 8065)

New York, 8-2-86.

.

For Olim.forolim

Cecil Taylor (piano solo).

Olim / Glossalalia / Part Four / Mirror And Water Gazing / Living – Dedicated To Julian Beck / For The Death / For The Rabbit / For The Walter Dog / The Question.

(Soul Note SN 1150)

Berlino, 9-4-86.

Olu Iwa.Olu Iwa.

Earl McIntyre (tb) Peter Brotzmann (st-tarogato) Frank Wright (st) Cecil Taylor (p) William Parker (b) Thurman Barker (perc-marim) Steve McCall (dr).

B Ee Ba Nganga Ban’s Eee!

Earl McIntyre (tb) William Parker (b) Thurman Barker (perc-marim) Steve McCall (dr).

Olu Iwa (Lord Of Character).

(Soul Note 121139 CD) Berlino, 12-4-86.

Live In Bologna.Live In Bologna.

Carlos Ward (sa-fl) Leroy Jenkins (viol) Cecil Taylor (p) William Parker (b) Thurman Barker (marimba-dr-perc).

Live In Bologna.

(Leo LR 404/5)

Bologna, 3-11-87.

.

Live In Vienna.vienna

Carlos Ward (sa-fl) Leroy Jenkins (viol) Cecil Taylor (p) William Parker (b) Thurman Barker (dr-marm-vc).

Live In Vienna.

(Leo LR 174 CD)

Vienna, 7-11-87.

.

Tzotzil Mummers Tzotzil.Tzotzil Mummers Tzotzil.

Cecil Taylor (p-recit) Carlos Ward (sa-ss) Leroy Jenkins (viol) William Parker (b) Thurman Barker (dr-marim).

Tzotzil Mummers Tzotzil.

(Leo LR 162)

New Morning, Parigi, 13-11-87 e Londra, 16 e 17-11-87.

.

Chinampas.Chinampas

Cecil Taylor (vc-timp-perc).

1 [5:09] / 2 [3:47] / 3 [5:50] / 4 [5:12] / 5 [12:34] / 6 [9:24] / 7 [5:50] / 8 [7:00] / 9 [3:36].

(Leo LR 153)

Londra, 16-17 Novembre 1987.

.

In East Berlin.In East Berlin

Cecil Taylor (p) Gunter Sommer (perc).

Reinforced Concrete, Pt.1 / Reinforced Concrete, Pt.2 / Reinforced Concrete, Pt.3 / Stone Pt.1 / Stone Pt.2 / Stone Pt.3 / The Old Canal / Stoner Pt.4.

(FMP CD 2)

Berlino, 17-6-88.

.

The Hearth.The hearth

Evan Parker (st) Cecil Taylor (p) Tristan Honsinger (cello).

Hearth.

(FMP/Free MUsic CD11)

Berlino, 30 Giugno 1988.

.

Legbra Crossing.

Heinz-Erich Godecke (tb) Joachim Gies (sa) Ove Volquartz (sb-ss-st) Cecil Taylor (p) Herald Kimming (viol) Georg Wolf, Uve Martin (b) H.Lukas Lindnmaier (dr).

Legbra Crossing.

(FMP/Free Music CD) Luglio, 1988.

Cecil Taylor Eurpean Orchestra. Alms – Tiergarten.Alms – Tiergarten

Enrico Rava (tp-flic) Tomasz Stanko (tp) Hannes Bauer, Christian Radovan, Walter Wierbos (tb) Martin Mayers (corno) Hansk Kock (ss-st) Evan Parker (ss-st) Louis Sclavis (ss-cl) Peter Brotzmann (sa-st) Cecil Taylor (p) Gunter Hampel (vib) Tristan Hansinger (cello) Peter Kowald, William Parker (b) Han Bennink (dr).

Alms – Tiergarten (Spree): Involution – Evolution.

(FMP). Berlino, 2-7-88.

Remembrance.Remembrance.

Cecil Taylor (p) Louis Maholo (dr).

Remembrance / The Great Bear / Stone.

(FMP CD 4).

Berlino, 3-7-88.

.

Pleistozaen Mit Wasser (Shakin’The Glass).Pleistozaen Mit Wasser

Cecil Taylor (p) Derek Bailey (g).

First Part: Pleistozaen Mit Wasser / Secon Part: Pleistozaen Mit Wasser.

(FMP/Free Music CD16)

Berlino, 9 Luglio 1988.

.

Spots, Circles And Fantasy.Spots, circles, and fantasy

Cecil Taylor (p) Han Bennink (dr).

Spots, Circles And Fantasy.

(FMP/Free Music CD 5)

Berlino, 10 Luglio 1988.

.

Erzulie Maketh Scent.erzulie

Cecil Taylor (piano solo).

Erzulie Maketh Scent, Pt.1 / Erzulie Maketh Scent, Pt.2 / Erzulie Maketh Scent, Pt.3 / Water / Stone.

(FMP 18).

Berlino, 16-7-88.

.

Leaf Palm Band.Leaf Palm Band.

Cecil Taylor (p) Tony Oxley (dr).

Stylobate 1 / Leaf Palm Hand / Chimes / Stylobate / The Old Canal.

(FMP CD 6 )

Berlino, 17-7-88.

.

Riobec.riobec

Cecil Taylor (p) Gunter Sommer (perc).

Riobec 1 / Riobec 2 / Riobec 3 / Riobec 4.

(FMP/Free Music CD 2)

Berlino, 17 Luglio 1988.

.

Regalia.Regalia.

Cecil Taylor (p) Paul LOvens (cymb-dr).

Snake Charm / Regalia.

(FMP/Free Music CD 3)

Berlino, 26 Luglio 1988.

.

In Florescence.inflorescence

Cecil Taylor (p-vc) William Parker (b-vc-perc) Gregg Bendian (perc-vc).

Pethro Visiting The Abyss / Saita / For Steve McCall / In Florescence / Ell Moving Track / Sirenes 1/3 / Anast In Criss / Mouthful Of Fresh Cut Flowers / Charles And Thee / Entity / Leaf Taken Horn / Chal Chuiatlichue Goddes Of Green / Flowing Waters / Morning Of Departure / Feng Shui.

(A&M 15286)

New York, 8-6 e 9-9-89.

Looking (Berlin Version) Solo.Looking (Berlin Version) The Feel Trio.

Cecil Taylor (p).

Looking (Berlin Version) Solo – section 6 and section 7.

(FMP CD 28) Berlino, 1-11-89.

Looking (Berlin Version) The Feel Trio.

Cecil Taylor (p) William Parker (b) Tony Oxley (dr).

Looking (Berlin Version) The Feel Trio – seconda parte.

(FMP CD 25) Berlino, 2-11-89.

Looking (Berlin Version) Corona.Looking

Cecil Taylor (p) Harold Kimming (viol) Muneer Abdul Fataah (cello) William Parker (b) Tony Oxley (dr).

Looking (Berlin Version) Corona – secondo movimento.

(FMP CD 31)

Berlino, 3 e 4 Novembre 1989.


Thelonious Sphere Monk. Cecil Taylor and the Art Ensemble of Chicago.Thelonious Sphere Monk

Roscoe Mitchell (fl,piccolo, ss,sa,st,sb,perc) Lester Bowie (tr,flic,perc) Joseph Jarman (fl,ss,sa,st,sb,synt,perc) Malachi Favors Maghostut (b,perc) Famoudou Don Moye (perc) Cecil Taylor (p,perc)

Intro To Fifteen / Excerpt From Fifteen Part 3A / Caseworks.

(DIW CK 48962)

Brooklyn, 16 Gennaio e 11 Marzo 1990.

.

Celebrated Blazons.Celebrated blazons

Cecil Taylor (p) William Parker (b) Tony Oxley (dr).

(3 in One) / Lords Of The House / Deep Water / Realm Of The Wilds / 3 In One.

(FMP CD 58 CD)

Berlino, 29-6-90.

.

The Dance Project.The Dance Project.

Cecil Taylor (p) William Parker (b) Masashi Harada (dr)

Astral Fluid On The Earth: Looking Into The Universe / Astral Fluid On The Earth: Emergig From The Cosmic Exterial / Soul Activities: Feeling / Soul Activities: Willing.

(FMP 130).

Berlino, 8 Luglio 1990.

2Ts for a lovely T.2Ts for a lovely T

Cecil Taylor (p) William Parker (b) Tony Oxley (dr)

Epicritic (Pertaining to Cutaneous Sensitivity) / Peduncle (The Support of an Inflorescence) / Logozo Scampers (Tortoise) / Owele Standing (Small Bird) / Pineal (Black Dot) / Proxumal (Nearest) / Tellurian (Pertaining to Earth or its Inhabitants) / Alumo / Tayassus Pecari / Peat

(Codanza)

Londra, Agosto 1990.

Burning Poles.Burning Poles

Cecil Taylor (p) William Parker (b) Tony Oxley (dr) Henry Martinez (perc)

Poles / The Silence of Trees / For (1st Part)

(Mystic Fire Video)

1990.

.

Double Holy House.Double Holy House.

Cecil Taylor (p-vc-perc).

Double Only House / Squash People – Eyes Within The Voice – Eucalyptus Intersection And…….

(FMP CD 55 CD)

Berlino, 22-23 Settembre 1990.

.

Nailed.Nailed

Cecil Taylor (p) Barry Guy (b) Tony Oxley (dr) Evan Parker (st,ss)

First / Last.

(FMP 108)

Berlino, 26 Settembre 1990.

.

Melancholy.melancholy

Tobias Netta (tp) Joerg Juke, Thomas Wiederman (tb) Wolfgang Fuchs (sopran-cl/b) Harri Sjostrom (ss) Evan Parker (ss-st) Wolker Schlott (sa) Thomas Klemm (st) Cecil Taylor (p) Barry Guy (b) Tony Oxley (dr).

Sphere n.1 / Sphere n.2 / Sphere n.3.

(FMP CD 104)

Berlino, 30-9-90.

The Tree Of Life.The Tree Of Life.

Cecil Taylor (piano solo).

Period 1 / Period 2 / Period 3 / Period 4 / Period 5.

(FMP CD 98)

Deutsche Opener, Berlino, 19-3-91.

.

Always A Pleasure.Always A Pleasuere

Longineau Parsons (tp) Harri Sjostrom (ss) Charles Gayle (st) Cecil Taylor (p) Tristan Honsinger (cello) Sirone (b) Rashid Bakr (dr).

First / Second / Third / Fourth.

(FMP CD 69) Berlino, 8-4-93.

Cecil Taylor (p) Tristan Honsinger (cello) Sirone (b) Rashid Bakr (dr).

Fifth Pleasure.

(FMP) Berlino, 8-4-93.

Almeda.Almeda.

Chris Matthay (tp) Jeff Hoyer (tb) Harri Siostrom (ss) Chris Jonasd (sa-ss) Elliott Levin (fl-st) Cecil Taylor (p) Doninic Duval (b) Tristian Hossinger (cello) Jackson Krall (dr).

Almeda.

(Free Music Prod.126)

Berlino, 2-11-96.

The Light Of Corona.The Light Of Corona.

Chris Matthay (tp) Jeff Hoyer (tb) Harry Sjostrom (ss) Elliot Levin (fl-st) Chris Jonas (sa-ss) Cecil Taylor (p) Tristan Hossinger (cello) Jackson Krall (dr).

The Light Of Corona, Pt.1 / The Light Of Corona, Pt.2.

(Free Music Prod.120)

Berlino, 3 Novembre 1996.

Qu’a: Live At Iridium, Vol. 1.Live At The Iridium, Vol.1

Harri Siostrom (st) Cecil Taylor (p) Dominic Duval (b) Jackosn Krall (dr).

Qu’a.

(Cadence Jazz 1092)

New York, 29-3-98.

.

Qu’a Yuba: Live At The Iridium, Vol.2.Live At The Iridium, Vol.2.

Harri Siostrom (st) Cecil Taylor (p) Dominic Duval (b) Jackosn Krall (dr).

Qu’a Yuba.

(Cadence Jazz CJR 1098)

New York, 29-3-98.

.

Momentum Space.Momentum Space.

Cecil Taylor (p) Dewey Redman (st) Elvin Jones (dr)

Nine / Bekei / Spoonin’ / Life As / It / Is / Dew.

(Verve)

New York, 4-5 Agosto 1998.

.

Algonquin.algonquin

Cecil Taylor (p) Mat Meneri (vl)

Algonquin – Parte 1 / Parte 2 / Parte 3 / Parte 4.

(CD Bridge 9146)

Washington DC, 12 Febbraio, 1999.

.

Incarnation.Incarnation.

Cecil Taylor (p) Franky Douglas (g) Christian Hossinger (cello) Andrew Cyrille (perc-dr).

Focus / Carnation / Cartouche.

(FMP 123).

Berlino, 4-11-99.

.

All The Notes.All The Notes.

Cecil Taylor (p) Dominic Duval (b) Jackson Krall (dr).

Improvisation I / Improvisation II / Improvisation III.

(Cadence 1169),

Ted Mann Hall, Minneapolis MN, 19 Febbraio 2000.

.

Complicité.Complicité.

Cecil Taylor (p).

Congress / Meaning / Fot Folk / James / Gone.

(Victo CD 075-075-076)

Victoriaville, Canada, 22 Maggio 2000.

.

The Willisau Concert.the willisau concert

Cecil Taylor (piano solo).

Willisau Concert, Pt.1 / Willisau Concert, Pt.2 / Willisau Concert, Pt.3 / Willisau Concert, Pt.4 / Willisau Concert, Pt.5.

(Intrakt Rec. 072)

Willisau, Svizzera, 3 Settembre 2000.

.

The Owner Of The River Bank.The Owner Of The River Bank.

Luca Calabrese, Alberto Mandarini, Guido Amazzon (tp) Lauro Rossi, Giancarlo Schiaffini, Sebi Tramontana (tb) Martin mayes (corno) Eugenio Colombo (sopr-fl) Mario Schiano (ss-sa) Gianluigi Trovesi (sa) Daniele Cavallanti (st) Carlo Actis Dato (cl/b) Cecil Taylor, Umberto Petrin (p) Renato Geremia (viol) Paolo damiani (cello) Giovanni majer (b) Vincenzo Mazzone (dr-timp) Tiziano Tononi (dr-perc) voce tutti.

The Owner Of The River Bank, 1 – 7.

(Enja 9465) Ruvo di Puglia, 10-9-2000.

Piano Solo.solo

Cecil Taylor (piano solo).

Choral Of Voice / Lono / Asapk In Ame / ½ Of First Layer 2 nd ½ of First Later.

(3D 2532).

24-4-2002.

.

Cecil Taylor Bill Dixon Tony Oxley.taylordixon

Bill Dixon (tp-flic) Cecil Taylor (p) Toby Oxley (dr-perc).

B + T + C / T: C x B / C x B x T + T.

(Victo CD 082)

Victoriaville, Canada, 19 Maggio 2002.

.

The Last Dance.The Last Dance

Cecil Taylor (p) Dominic Duval (b)

Set one / Set two: Bridge Works / Set two: Fortuitous Madness / Set two: Solo Piano.

(Cadence)

San Francisco, 30 Ottobre 2003.

Piano Cecil.

Cecil Taylor (piano solo).

Choral Of Voice / Lono / Asapk In Ame / Indent.

(Absord 348). 2-12-2003.

Ailanthus and Altissima.Ailanthus and Altissima

Cecil Taylor (p) Tony Oxley (dr)

A / B1 / B2 / C1 / C2 / D1 / D2.

(Triple Point 037)

Village Vanguard, New York, 6 e 9 Novembre 2008.

.

chiusura


TAYLOR CHAD (DR).

Batterista leader del gruppo “Active Ingredient”, costituito nel 2002 a New York. La musica del gruppo si ricollega al free storico, rinnovandone lo spirito collettivo in una direzione tipicamente melodica e ritmica, con una attenzione costante per l’aspetto compositivo e strutturale. Solista molto calibrato nei ritmi e nei timbri.

Discografia:

Titration.

Rob Mazurek (corn) Steve Swell (tb) Jemeel Moondoc (sa) David Boykin (st) Tom Abbs (b) Chad Taylor (dr).

Song For Dyani / Velocity / Slate / Visual Industries / Modern Mythology / Absence / Titratin / Dependent Origination / Other Peoples’Problem.

(Delmark DG 547) 5-6 Luglio 2002.chiusura


TAYLOR CHUCK & THE DIXIE SQUIB.

Gruppo cresciuto suonando un repertorio in auge prima che nascessero i loro genitori. Composto da ragazzi universitari la cui età media non supera i venti anni e quindi questa non è proprio la loro musica. Nonostante ciò hanno acquisito già una certa esperienza anche se oggi questa musica è pochissimo conosciuta dai loro coetanei.

Discografia:

There’s No Crabs Within This Band.

Ben Herrick (tb-vc) Brian Vogt (wash) Dave Kosmyna (cron-vc) Jenn Perry (bj-vc) Erik Hertz (cl) Mike Lonesky (tuba) Bill Hayes (p).

At The Cod Fish Ball / Here Comes The Hot Tamale Man / Peoria / Big Butter / Egg Man / Ragtime March / West End Blues / Exactly Like You / Perdido Street Blues / Ma He’s Makin’Eyes At Me / Louisiana Fairytale / Amazing Grace / Hindustan / I Ain’t Gonna Give Nobody None Of This Jelly Roll / Louisville Blues / That’s A Plenty.

(CTDS 982) Settembre, 1998.chiusura


TAYLOR CREED.

Lynchburg, Virginia. 13/5/1929.

Produttore discografico che ha tenuto a battesimo la prima incisione della nascente etichetta Impulse. Laureato in psicologia e trombettista dilettante Taylor, che aveva lavorato per la Bethleem dal 1954 al 1956, ha convinto i dirigenti ha pubblicare una collana di album dedicata esclusivamente al jazz. In seguito ha lasciato il posto a Bob Thiele per passare con la Verve.chiusura


TAYLOR DAVE, DAVID MICHAEL (TB).

New York. 6/6/1944.

Ha iniziato a suonare la tromba e la tuba, poi alle scuole superiori il trombone. Ha studiato alla Julliard School dal 1962 al 1968. Nel 1967 ha fatto parte della American Symphony Orchestra diretta da Leopold Stokowski e dal 1960 ha preferito insegnare nelle scuole che fare il musicista. In seguito ha fatto parte dell’orchestra di Thad Jones e Mel Lewis, di quella di George Russell, con Chuck Israel e Larry Elgart. Ha collaborato con George Gruntz, con Bob Mintzer, con Gil Evans e con la Manhattan School of Music nel 1989. Nel 1979 ha composto un pezzo per basso e trombone presentato alla Carnegie Hall nel 1984. Nello stesso anno ha formato un gruppo con Jim Pugh, nel 1989 ha suonato in Europa con Ray Anderson nello Small World Trombone Quartet ed in trio con Annie Whitehead e con Albert Mangelsdorff. Ha fatto parte del New York Trombone Quartet, in trio con Frank Lacy, nel 1993 con la Paul Smoker’s Brass Group e nel 1996 con John Clark. Ha guidato un trio cooperativo classico e di jazz da camera con Daniel Schnyder al sax tenore e Kenny Drew Jr. al pianoforte. Nel 1997 ha partecipato al Barossa Music Festival in Australia. Ha continuato a lavorare nel campo classico con la Lincoln Center Chamber Society e la New York Chamber Orchestra.

Discografia:

Past Tells.

David Taylor (tb/b) Marty Ehrlich (st-ss) Andy Laster (sb-cl) Herb Robertson (tb) Mark Helias (b) Phil Haynes (dr) Paul Smoker (tp) Jay Branford (sa-sb) Gary Schneider (dir).

Shtik / Past Tells (Or Orals): Beginning – Lamentations – Four Chord – Nokh A Mol – Processive Regalia – Duo – Spiritual/Out Chours – Epilogue (Variation On Ives).

(New World Records 80436-2 CD) 1993.chiusura


TAYLOR EDDIE ”PLAYBOY” (G-VC).

Benoit, Mississippi. 29/1/1923. – Chicago, Illinois. 25/12/1985.

Cantante di blues attivo soprattutto a Chicago. Ha imparato a suonare la chitarra da ragazzo ed è stato attivo a Leland nel Missisiippi. Chitarrista profondamente radicato nella tradizione del Delta e nel 1949 si è trasferito a Chicago. E’ stato il principale accompagnatore di Jimmy Redd, al quale ha insegnato da ragazzo a suonare la chitarra, ha lavorato anche con John Lee Hoker, Big Walter Horton.chiusura


TAYLOR EVA, GIBBSON, IRENE (VC).

St.Louis, Missouri. 22/1/1895. – Mineola, New York. 31/10/1977.

Da ragazza ha lavorato negli show in tour in Australia, in Nuova Zelanda ed in Europa. Nel 1921 è andata a New York dove ha sposato Clarence Williams e nel 1922 ha assunto il nome artistico di Eva Taylor con il quale ha continuato a lavorare negli show e alla radio. Ha lavorato con il gruppo del marito dal 1924 al 1941. In seguito anche se è stata ancora attiva nel blues e nel jazz, ha registrato molte canzoni pop. Nel 1926 ha registrato con Louis Armstrong. Ha cessato l’attività negli anni ’40, lavorando solo occasionalmente negli anni ’50 e all’inizio dei ’60, registrando anche un disco nel 1967 in Inghilterra.

Discografia:

Louis Armstrong (corn). Charlie Irvis (tb) Sidney Bechet (ss-cl) Clarence Williams (p) Buddy Christian (bj) Eva Taylor (vc).

Of All The Wrong You’ve Done To Me / Everybody Loves My Baby..

(Oken) 6-11-24.

Louis Armstrong (corn). Charlie Irvis (tb) Sidney Bechet (ss-cl) Clarence Williams (p) Buddy Christian (bj) Eva Taylor (vc).

Mandy Make Up Your Mind / I’m Little Blackbird Looking For A Bluebird.

(Columbia) New York, 17-12-24.

Louis Armstrong (corn). Charlie Irvis (tb) Sidney Bechet (ss-cl) Clarence Williams (p)

Buddy Christian (bj) Eva Taylor (vc).

Cake Walking Babies From Home / Pickin’On Your Baby.

(Oken) New York, 8-1-25.

Louis Armstrong (corn). Charlie Irvis (tb) Sidney Bechet (ss-cl) Clarence Williams (p) Buddy Christian (bj) Eva Taylor (vc).

Cast Away / Papa-De-Da-Da.

(Oken) New York, 4-3-25.

Louis Armstrong (corn). Charlie Irvis (tb) Sidney Bechet (ss-cl) Clarence Williams (p) Buddy Christian (bj) Eva Taylor (vc).

Just Wait Til You See My Baby Do The Charleston / Livin’High.

New York, 6-10-25.

Coal Cart Blues / Santa Claus Blues.

New York, 8-10-25.

Santa Claus Blues.

New York, 16-10-25.

Squeeze Me / You Can’t Shush Katie.

(Oken) New York, 26-10-25.chiusura


TAYLOR GENE, CALVIN EUGENE (B).

Toledo, Ohio. 19/3/1929.

Ha vissuto a Detroit sino al 1936 dove ha suonato per breve tempo il sausafone, il pianoforte e quindi il contrabbasso. Dal 1958 al 1964 ha fatto parte del gruppo di Horace Silver, poi è stato con Blue Mitchell, con il trio di Duke Pearson, con il quale ha registrato nel 1959, con Roland Alexander nel 1961 e con Roy Brooks nel 1963. Nel 1966 ha partecipato al Festival Jazz di Newport, poi ha suonato con Howard McGhee e nel 1969 con Eddie Jefferson. Dal 1966 al 1968 ha collaborato con Nina Simone. Ha scritto “Why” (The King of Love is Dead) un tributo a Martin Luther King. Alla fine degli anni ’60 ha fatto parte del trio di Teddy Wilson, ha accompagnato la cantante folk Judy Collins dal 1968 al 1976. Ha collaborato con Frank Foster a New York e ha fatto parte dei trii guidati da Duke Jordan, Barry Harris, Cedar Walton. Ha fatto dei tour in Giappone con Buddy Rich, Philly Joe Jones, Louie Bellson, Charli Persip e Junior Mance. Ha lavorato anche con Billy Taylor, Eric Kloss, Walter Golden, con Jimmy Witherspoon nei club di New York. Ha anche insegnato musica nelle scuole pubbliche di New York.chiusura


TAYLOR JAMES, VERNON (G-VC).

Belmont, Massachussetts.12/3/1948.

Cresciuto a Chapel Hill nella Carlina de Nord, ha studiato violoncello incoraggiato dalla madre una cantante lirica. Del 1960 si è concentrato nello studio della chitarra e lasciata la scuola ha organizzato un gruppo insieme al fratello Alex, anche se ha dovuto sospendere l’attività per curarsi da una forma di depressione. Durante la cura si è diplomato ed in seguito ha frequentato la Milton Accademy, dove ha incontrato Danny Kortchmar con il quale ha formato il gruppo “The Flying Machine”. Trasferitosi a New York ha iniziato ad avere problemi di tossicodipendenza, nel 1968 ha soggiornato a Londra dove ha registrato il suo primo album da leader. Tornato negli Stati Uniti si è curato per disintossicarsi. Nel 1971 ha lavorato con Dennis Wilson nel film “La Starda a doppia corsia”. Nel 1972 ha sposato Carole King. Negli anni ’80 sono tornati i problemi di droga. Ha ottenuti diversi riconoscimenti, tra i quali diversi Grammy Award.

Discografia:

Never Moon Shine.

Branford Marsalis (ss) James Taylor (g-vc) Michael Landau (g/el) Don Gronlick (p-synt) Clifford Carter (synt) Jimmy Johnson (b) Carlos Vega (dr) Valerie Carter, David Lasley, Kate Markowitz, Arnold McCyller, Philip Ballou (vc).

Like Everyone She Knows.

(Columbia CK 46038) Los Angeles e New York, 1991.

Hour Glass.

Branford Marsalis (st-ss) James Taylor (g-vc) Bob Mann (g) Clifford Cartet (key) Edgar Meyer (b) Carlos Vegas (perc-dr) Valerie Carter, Arnold MccUller, Kate Markowitz, David Lasley (vc).

Gaia / Up From Your Life.

(Columbia CK 67912) Los Angeles, 20-5-97.chiusura


TAYLOR JASPER (DR).

Texarcana, Arkansas. 1/1/1894. – Chicago, Illinois. 7/11/1964.

Batterista e anche suonatore di washboard e percussionista. Il suo primo lavoro è stato nel “Young Buffalo Bill’sWild West Show” nel 1912 e poi in Messico con i Dandy Dixie Minstrels. Nel 1913 è andato a Menphis dove ha lavorato in teatro e con Jelly Roll Morton. Ha suonato con W.C.Handy, ed in questo periodo si è esibito al washboard. Nel 1917 è andato a Chicago e ha registrato con Handy a New York. Durante la prima guerra mondiale ha fatto parte della banda militare in Francia. Tornato a New York ha suonato con Will Marion Cook e dall’estate del 1920 alla primavera del 1923 è stato in Canada, nella città di Quebec e a Montreal dove ha fatto parte della “Millard Thomas’s Famous Chicago Jazz Band and Novelty Orchestra”. Ha registrato con Morton, con la Jimmy O’Bryant’s Washboard Band, con Jimmy Blythe, Freddie Keppard, Fess Williams, Reuben Reeves, nel 1945 ha suonato con Punch Miller, nel 1952 con Natty Dominique, dal 1959 al 1960 con Lil Armstorng e nel 1962 ha guidato i “Jasper Taylor’s State Street Boys”. Anche se è ricordato per aver fatto dello washboard uno strumento musicale è stato un percussionista molto versatile. Il suo modo di accompagnare molto ritmico e delicato, in particolare con la cantante Cook lo fa ricordare come uno dei migliori batteristi della sua generazione.

Discografia:

Freddie Keppard (tp) Eddie Ellis (tb) Johnny Dodds (cl) Tiny Parham (p) Jasper Taylor (washb).

It Must Be The Blues / Stomp Time Blues.

Chicago, Gennaio 1927.chiusura


TAYLOR JOHN (P-KEY).

Manchester, Gran Bretagna. 25/9/1942 – 17/07/2015.

Musicista autodidatta, ha iniziato la carriera nel 1960 in orchestrine da ballo e nel 1964 si è trasferito a Londra dove ha lavorato in trio accompagnando dei cantanti ed ha ottenuto il primo ingaggio importante con Tommy Whittle e nel 1969 è arrivata la notorietà prima nel gruppo di John Surman e poi in quello di Alan Skidmore. All’inizio degli anni ’70 ha accompagnato la cantante Cleo Laine e poi Norma Winstone, che in seguito è diventata sua moglie. Ha fatto parte dei gruppi di Graham Collier, Harry Beckett, Michael Gibbs e dal 1971 al 1973 con Volker Kriegel. Per cinque anni ha guidato un gruppo con Kenny Wheeler e ha lavorato al Ronnie Scott’s Club come pianista del quintetto stabile del club, accompagnando anche molti musicisti di passaggio. Ha suonato nell’orchestra di John Warren, con il gruppo di John Dankworth, ha accompagnato la cantante Marian Montgomery e sino al 1970 ha guidato un suo trio. Nel 1977 insieme alla moglie e Kenny Wheeler ha fondato il gruppo “Azimuth”, additato dalla critica come uno dei gruppi di jazz contemporaneo più raffinato. Ha suonato ancora con John Surman, con Jan Garbarek, con Arild Andersen e nel gruppo di Miroslav Vitous. Ha collaborato con Enrico Rava, Gil Evans, Lee Konitz, Steve Arguelles, Stan Silzmann. Nel 1980 ha fatto parte del gruppo di Wheeler insieme a John Abercombie, Dave Holland e Peter Erskine e sempre con questo gruppo ha registrato nel 1990 un favoloso album “The Window In The Window”. Ha inciso inoltre con Mike Gibbs, con Wolker Kriegel, con il gruppo “Morning Glory”. Pianista molto lirico raffinato ed armonioso, che ha acquisito una ottimo reputazione internazionale ed anche un ottimo compositore.

Discografia:

Pause And Think Again.Pause And Think Again.

Kenny Wheeler (tp) Chris Pyne (tb) Stan Sulzmann (sa-fl) John Taylor (p) Chris Laurence (b) Tony Levin (dr) John Surman (ss).

Pause / Awakening.

Stesso gruppo senza Surman e con Norma Winstone (vc).

Eye To Eye / With Magic / And Think Again / Interlude / Soft Winds.

(Turtle 302 UK LP) 1971.

Azimuth.Azimuth.

John Taylor (p-sint) Norma Winstone (vc) Kenny Wheeler (tp-flic).

Siren’s Song / O / Azimuth / The Tunnel / Greek Triangle / Jacob.

(ECM 1099)

Oslo, Marzo 1977.

.

Ambleside Days.Ambleside Days.

John Surman (sb-ss-cl) John Taylor (p).

Lodore Falls / Wandering / Ambleside Days / Scale Force / Coniston Fells / Pathway / Clapperclowe / Dry Stone.

(Ah Um 013 UK CD)

Oslo, Norvegia, 15-7-92.

.

Solo.Solo

John Taylor (p)

Pure And Simple / Hermana Guapa / Q / Blue Glass / Insider / Celeste / Adios Iony / Windfall / Lost Song Unsung / 3 P’s Piece.

(Sentemo SNT 30592)

Italia, 1992.

.

Parlance.Parlance

Steve Swallow (b) John Taylor (p)

Up Too Late / Hullo Bolinas / Full Circule / Parlance / Evans Above / Never / Anxiety, The Color Of Mortal Life / Carnation / Hermana Guappa.

(Instant ST1019)

Francia, Marzo 1995.

.

With The Creative Jazz Orchestra.With The Creative Jazz Orchestra.

Iain Dixon (cl) Steve Argüelles (dr) David Chevallier (g) John Taylor (p) Julian Arguelles (ss) Andy Schofield (ss,st) Liam Kirkman (tb) Oren Marshall (tuba)

Quatorze / Prelude 2 / Boys / Soldiering On / Fable / Pantaloon / Without / Au Contraire / Adios Iony.

(Oh No! CJO 1001)

Londra, 2001.

Overnight.Overnight.

Kenny Wheeler (tp-flic) John Taylor (p) Riccardo Del Fra (b).

For Dor / The Strange One / The Woodcocks / Fable / Between The Lines / Soldering On / Old Ballad / And Her Eyes / Evanson / Half Baroque / Strange Too.

(Sketch SKE 33022)

Pernes les Fontaines, 30-31 Ottobre, 1 Novembre 2001.

.

Rosslyn.Rosslyn.

John Taylor (p) Mar Johnson (b) Joey Baron (dr).

The Bowl Song / How Deep Is The Ocean / Between Mons / Rosslyn / Ma Ble / Tramonto / Field Day.

(ECM 1751 159 924)

Oslo, Aprile 2002.

.

New Old Age.New Old Age.

Gabriele Mirabassi (cl) John Taylor (p) Steve Swallow (b/el).

New Old Age / Struzzi cadenti / Vaguely Asian / Novalis / Q 2 / Arise, Her Eyes / Evans Above / Hullo, Bolinas / Hotel Danubio.

(Egea Sca 104)

Perugia, Settembre 2002.

.

Insight.Insight.

John Taylor (p).

Glebe Ascending / Vaguely Asian / Between Moons / Ambleside / Pure And Simple / Evans Above / Clapperclowe / Namasti / Everybody’s Song But My Own / Field Day / Handmade.

(Sketch SKE 333035)

Pernes les Fontaines, 17-19-2002 e 29-4-2003.

.

Nightfall.Nightfall.

Charlie Haden (b) John Taylor (b)

Chairman Mao / Nightfall / My Love And I / Au Contraire / Windfall / Touch Her Soft Lips / Song For The Whales / Bittersweet / Silence.

(Naim Label)

Valencia, California, 8-9 Ottobre 2003.

.

Songs And Variations.Songs And Variations.

John Taylor (p)

Wych Hazel / Close To Mars / In February / Starting Point / Arrivée 1 / Fantasy / Arrivée 2 / Arrivée 3 / In Cologne / Descent / Escapade.

(CAMJ 7772-2)

Cavalicco, Udine, 20-21 Febbraio 2004.

.

Angel Of The Presence.Angel Of The Presence.

John Taylor (p) Palle Danielsson (b) Martin France (dr).

Up Too Late / Dry Stone / In Cologne / Sweet Dulcinea / Vaguely Asian / Fable / Afterthought / Intro To No Particular Song.

(Camjazz 7778)

Ludwigsburg, Germania, Ottobre 2004.

.

Whirlpool.Whirlpool

Palle Danielsson (b) Martin France (dr) John Taylor (p)

Consolation / Whirlpool / For Ada / Nicolette / The Woodcocks / I Loves You Porgy / Everybody’s Song But My Own / In The Bleak Midwinter.

(CAMJ 7802-2)

Ludwigsburg, Germania, 21-25 Ottobre 2005.

.

Phases.Phases.

John Taylor (p)

Spring / Fedora / Ritual / Summer / For Carol / Frolics / Autumn / Foil / Eulogy / Prelude N.3 / Winter / Duetto.

(CAMJ 7816-2)

Ludwigsburg, Germania, 25-26 Aprile 2006.

.

Giulia’s Thursdays.Giulia's Thursdays.

Palle Danielsson (b) Martin France (dr) John Taylor (p)

Titoli / Canto D’Amore / Un Amore A Roma / Marcia Funebre / Tarantella Della Liberazione / L’Onuri Di L’Ascaluni / Guerresco Ed Elegia / I Giovedi Della Signora Giulia / Partons Partons.

(CAMJ 7847-2)

Ludwigsburg, 20-22 Ottobre 2006.

.

Requiem For A Dreamer.Requiem For A Dreamer

Palle Danielsson (b) Martin France (dr) John Taylor (p) Julian Argüelles (ss,st)

Requiem For A Dreamer / Somebody I Used To Be / Ice 9 / Unstuck In Time / So It Goes / Calypso 53 / Requiem 2.

(CAMJ 7834-2)

Ludwigsburg, 12-14 Dicembre 2008.

.

In Two Minds.In Two Minds.

John Taylor (p)

Coniston / Dry Stone / Ambleside / Phrase The Second / Episode 3 / 3/4 pm / Middle Age Music / Calmo / Reflections In D.

(CAMJ 7868-2)

Ludwigsburg, 21-23 Novembre 2011.chiusura


TAYLOR JOHNNIE, HARRISON (VC).

Crawfordsville, Arkansas. 5/5/1938. – Dallas, Texas. 31/5/2000.

Cantante allievo di Sam Cooke, noto come “The King Of Southern Soul”. Voce gospel-blues molto convincente dal timbro di tenore aspro, acidulo e nasale, dalle tonalità ricche e dal risvolto ritmico asciutto. Speciale nel racconto con un notevole atteggiamento predicatorio. Per un certo periodo ha sostituito Sam Cooke alla guida degli Stirrers.

Discografia:

Wanted: One Soul Singer.

Johnnie Taylor (vc) Andrew Love (st) Floyd Newman (sb) Boocker T.Jones (keyb) Steve Cropper (g) Donald”Duck”Dunn (b)m Al Jackson Jr. (dr).

I Got To Love Sommebody’s Baby / Just The One / Watermelon Man / Where Can A Man Go From here / Toe Hold / Outside Love / Ain’t That Loving You / Blues In The Night / I Had A Dream / Sixteen Tons / nLittle Bluebird.

(Atlantic 82253-2) Gennaio 1966 e Gennaio 1967.

Who’s Making Love…

Johnnie Taylor (vc) ed altri.

Who’s Making Love / I’m Not The Same Person / Hold On This Time / Woman Across The River / Can’t Trust Your Neighborn / Take Care Of Your Homework / I’m Trying / Poor Make Believer / Payback Hurts / Mr.Nobody Is Somebody Now / I’d Rather Drink Muddy Water / Rumors.

(Stax 4115) Maggio 1967 e Novembre 1968.

The Johnnie Taylor Philosophy Continues.

Johnnie Taylor (vc) Marvell Thomas (keyb) Steve Cropper (g) Donald”Duck”Dunn (b) Al Jackson Jr. (dr).

Testify / Separation Line / Loves Bones / Love Is A Hurting Thing / I Had A Fight With Love / I Could Never Be President / It’s Amazing / Who Can I Turn To / Games People Play / It’s Your Thing.

(Stax 8563). 30-1 e 19-2-69.

Raw Blues.

Johnnie Taylor (vc) ed altri.

Where There’s Smoke There’s Fire / Hello Sundown / Pardon My Lady / Where Can A Man Go From Here / That Bone / That’s Where It’s At / Part Time Love / If I Had It Do All Over / You’re Good For Me / You Can’t Keep A Good Man Down / You Can’t Win With A Losing Hand.

(Stax 051). 1969.

One Step Beuond.

Johnnie Taylor (vc) Rudy Robinson (keyb) Steve Cropper (g) Eddie Hinton (g) David Hood (b) Roger Hawkins (dr).

Time After Time / Party Life / Will You Love Me Forewer / I Am Somebody, Pt.1-2 / I Don’t Wanna Lose You, Pt.1-2 / Don’t Take My Sunshine / Jody’s Got Your Girl And Gone / A Fool Like Me / Steal Away / Friday Night.

(Stax 8598). 1971.

Live At The Summit Club.

Johnnie Taylor (vc) ed altri.

Introduction By Rufus Thomas / Take Care Of You Homework / Little Bluebird / Steal Away / I Don’t Wanna Lose You / Who’s Making Love / Hello Sundown / Steal Away / Stop Doggin’ Me / Jody’s Got Your Girl And Gone.

(Stax 8628). 32-9-72.

Taylored In Silk.

Johnnie Taylor (vc) ed altri.

We’re Getting Careless With Our Love / Starting All Over Again / Cheaper To Keep Her / Talk To Me / I Believe In You / One Thing Wrong With My Woman / I Can Read Bebween The Lines / This Bitter Earth / Hjiachin’Love / Love In The Streets / Standing In For Jody / Shackin’Up / Doing My Own Thing, Pt.1 / Doing My Own Thing, Pt.2.

(Stax STX-32875). 1973.

Super Taylor.

Johnnie Taylor (vc-p).

It’s September / Darling I Love You / Try Me Tonight / Free / I’ve Been Born Again / At Night Time / It Don’t Pay To Get Up In The Morning / Just One Moment / Stoip teaisn’ Me / Don’t You Fool With My Soul, Pt.1 & 2 / Love Depression / Poor Make Believer.

(Stax 8583). 1974.

Eargans.

Johnnie Taylor (vc) ed altri.

Disco Day / Please Don’t Stop / Don’t Touch Her Body / I’m Gonna Keep On Loving You / You’re The Best Girl In The World / Running Out Of Lies / Somebody’s Getting’ It / It Don’t Hurt Me Like It Used To / Pick Up The Pieces / Disco Lady / Somebody’s Getting’It.

(Columbia PCT-33951). 1976.

Disco 9000.

Johnnie Taylor (vc) ed altri.

Disco Lady / I Got This Thing For Your Love / Play Something Pretty / Somebody’ Getting’It / Your Love Is Rated X / Disco 9000 / (Ooh-Wee)She’s Killing Me / Ever Ready / keep On Dancing / You’re The Best Girl In The World.

(Sony Music 28783). 1977.

Just Ain’t Good Enough.

Johnnie Taylor (vc) Paul Jackson Jr. (g) Patrick Moten (keyb) David T.Walker (g) Nathan East (b) James Gadson (dr) Julia Waters, Oren Waters, Maxine Willard Waters (vc/back).

What About My Love / Don’t Wait / I’m So Proud / Just Ain’t Good Enough / I Need A Freak / Reaganomics.

(Capitol 24642). 1982.

This Is Your Night.

Johnnie Taylor (vc) Dino Zimmerman (g) Carson Whitsett (keyb) Harvey Thompson, Charles Rose, Ben Cauley (horn) Jimmy Johnson (g) James Robertson (dr) sezione di archi e coro.

This Is Your Night / L.O.V.E. / Drown In My Own Tears / A Love To Call Mine / Still Called The Blues / She’s Cheating On Me / Afeter Hours Joint / Lady, My Whole World Is You / Good With My Hips / That’s America.

(Malaco 7421). 1984.

Lover Boy.

Johnnie Taylor (vc) Gary Armstrong, Harrisom Calloway, Charles Rose, Harvey Thompson, Ronnie Eades (horn) Sibil Cheesman (fl) Carson Whitsett (keyb) Dino Zimmerman, Johnny Johnson (g) Ray Griffin (b) James Robertson (dr) sezione di archi e voci.

Don’t Make Me Late / Lover Boy / Lately / You Can’t Win With A Losing Hand / Something Is Going Wrong / If I Lose Your Love / Girl Of My Dream / Nothing Like A Lady / Happy Time / Universal Lady.

(Malaco 7440). 1986.

Wall To Wall.

Johnnie Taylor (vc) Larry Addison, Carson Whitsett (keyb) Charles Rose, Harvey Thompson, John Horn, Ben Cauley (horn) Dino Zimmerman, Vasti Jackson (g) Ray Griffin (b) James Robertson (dr) Roger Hawkind (perc) Jewell Bass (vc).

Wall To Wall / Can I Love You / When She Stops Askin’ / Just because / I’m Changing / No Refund / Nothing As Beautiful As You / 383-Emergency / Teher’s Nothing I Wouldn’t Do.

(Malaco 7431). 1986.

In Control.

Johnnie Taylor (vc) Dino Zimmerman (g) Carson Whitsett (keyb) Harvey Thompson, Charles Rose, Ben Cauley (horn) Jimmy Johnson (g) James Robertson (dr) sezione di archi e coro.

You Knocked My Heart Out Of Line / It Don’t Hurt Me Like It Used To / In Control / Got To Leave This Woman / Let’s Get Closer / I Found A Love / Now That Youi Cheated / Love’s Easy To Fall Into / Eberything’s Out In The Open / That’s The Way It Is.

(Malaco 7446). 1988.

Crazy ‘Bout You.

Johnnie Taylor (vc) Mike Haynes, Jin Horn, Harrison Calloway (horn) Duncan Cameron, Pete Carr, Bernard Jenkins, Jimmy Johnson (g) David Hood, Ray Griffin (b) Rogers Hawkins (dr) Mickey Buckins, Mike Bukins, George Lawrence (perc) voci,

Still Crazy / Without You / Dance Floor To The Back Door / Money’s Running Funny / For You Precious Love / She’s No Lady / Airthight Alibi / I Was Lloking For Somebody / Nothin’But The Blues.

(Malaco 7452). 1989.

Little Bluebird.

Johnnie Taylor (vc) ed altri.

Little Bluebird / Toe Hold / I’ve Got To Love Somebody’s Baby / Just The One / You Can’t Get Away From It / I Had A Dream / Somebody’s Sleeping In My Bed / I Ain’t Particular / Steal Away / Stop Doggin’Me / Jody Got Your Girl And Gone.

(Stax 8558). 1990.

I Know It’s Wrong, But I…..Just Can’t Do Right.

Johnnie Taylor (vc) Mike Haynes (tp) Charles Rose (tb) Harvey Thompson (sa-st) Jim Horn (fl-sb-sa) Klaiton Ivey (keyb) Jimmy Johnson, Duncan Cameron, Bill Hinds (g) David Hood (b) Steve Sigurdson (cello) Rogers Hawkins (dr) sezione di archi.

Crazy Over You / Only My Woman Can / I Want Your Love / Change Your Habits / Guilty As Charged / I Know It’s Wrong, But I Just Can’t Do Right / Are You Lovesome / What Kind Of Man DO You Want / That’s Just A Woman’s Way / Country All The Way.

(Malaco 7460). 4-9-91.

Real Love.

Johnnie Taylor (vc) Mike Haynes (tp) Charles Rose (tb) Harvey Thompson (sa-st) Jim Horn (fl-sb-sa) Klaiton Ivey (keyb) Jimmy Johnson, Duncan Cameron, Bill Hinds (g) David Hood (b) Steve Sigurdson (cello) Rogers Hawkins (dr) sezione di archi.

Back Street Love Affair / Too Much Week St The End Of The Money / The Lady In Red / Lady Soul / Changin’My Life With Your Love / Poor Boy Blues / Respect Yourself / Real Love / Sexy Dancer / Huntin’Just Ain’t No More Fun.

(Malaco MCS-7472). 1994.

Stop Half-Loving These Women.

Johnnie Taylor (vc) Barry Becket (keyb) Eddie Willis, Don Davis, Eddie Hinton (g) David Hood, James Jamerson Jr (b) Roger Hawkins (dr) The Detroit Horns.

I Want To Get Into You / Never My Love / Heaven Bless This Home / Stop Half Loving These Women / I Want You Back Again / Bittersweet Love / Stormy Weather / Love Account / Please Don’t Stop The Music / Sneakin’.

(Paula Rec. 9010). 1996.

Good Love.

Johnnie Taylor (vc) Jim Horn, Gary Armstrong, Charles Rose, Dennis Soule, Harvey Thompson, Vinnie Cesielski (horn) Claytom Ivey, Butch Bonner (keyb) Jimmy Johnson, Will McFarlane (g) David Hood (b) Roger Hawkins (dr) voci.

Good Love /Last Two Dollars / Sending You A Kiss / Walk Away With Me / Too Many Memories / Ain’t That Loving You / Too Late To Try To Do It Right / Whole Lotta Lovin’ / You Got Me In The Mood For Love / Slide On / Body Rock / This Masquerade.

(Malaco 7480) Luglio,1996.

Disco Lady.

Johnnie Taylor (vc) ed altri.

Disco Lady / Play Something Pretty / (Ooh-Wee) She’s Killing Me / I Got This Thing FOr Your Love / Somebody’s Gettin’ It / Your Love Is Rated X / Disco 9000 / Every Ready / Keep On Dancing / Love Is Better In The A.M.Pt.1 & 2.

(AMW Music 24279) 13-5-1997.

Cheaper To Keep Her.

Johnnie Taylor (vc) ed altri.

Everything’s Out In The Open / That’s Just A Woman’s Way / You Knocked My Heart Out of Line / Money’s Running Funny / Nothin’But The Blues / She’s Cheating On Me / Nothing As Beautiful As You / Cheaper To Keep Her / No Refund / Something Is Going Wrong.

(601 Music 3104). 23-9-97.

Taylored To Please.

Johnnie Taylor (vc) Tom”Bones”Malone, Jin Horn, Charles Rose, Harvey Thompson (horn) Clayton Ivey (keyb) Bernard Jenkns, Jimmy Johnson, Will McFarlane (g) David Hood (b) Roger Hawkins (dr) voci.

Groove Me / Cheatin’On Me / I’m Not The Man You Need / Disco Lady, 2000 / If You Take Your Love Away / You Couldn’t Break Me / Kickin’Back, Chillin’Out / What Gooid Is A Man / Loose Hair In The Bathroom / Can’t Live With You…. / You Can’t Strike Gold In A Silver Mine / Throw Your Hands In The Air / Disco Lady, 2000.

(Malaco 7488). 7-4-1998.

Gotta Get The Groove Back.

Johnnie Taylor (vc) Gary Armstron (tp) Jim Horn (fl-sax) Calyton Ivey, Richard Cason (keyb) Frederick Knight, Jim Williamson, Vinnie Ciesielski (horn) Dino Zimmerman, Don Evans (g) David Hood (b) George Lawrence (dr) voci.

Big Head Hundreds / I’m From The Old School / Juke Joint / One In A Million / Ease Back Out / Gotta Get The Groove Back / Wounded In The Battle Of Love / Too Close For Confort / I Love You Lady / Woman Don’t Be Afraid / Lets’ Get Back On Track / Soul Heaven.

(Malaco 7499). 19-10-99.chiusura


TAYLOR JOHNNY, “LITTLE” (VC).

Menphis, Tennessee. 11/2/1943.

Cantante proveniente dai “Mighty Clouds Of Joy”, gruppo spiritual con i quali ha anche registrato diverse volte. Il suo primo successo profano risale al 1963 con “Part Time Love”, accompagnato dalla grande orchestra di Ray Charles. Cantante che ha avuto il suo periodo d’oro nei primi anni ’70. Prima voce della Galaxy di Oakland ed in seguito nei Jewel-Ronn di Shreveport. Interprete di storie erotiche, dure e sgradevoli che hanno costituito la sua poetica, che lo hanno fatto diventare uno dei più espressivi cantanti di blues. chiusura


TAYLOR KOKO, CORA WALTON (VC).

Menphis, Tennessee. 28/9/1938. – Chicago, Illinois. 3/6/2009.

Cantante di blues dalla voce dura, roca, profondamente nera, i suoi personaggi preferiti sono le donne del ghetto, aggressive e sboccate. Urlatrice per antonomasia nel quadro del blues dell’ultimo decennio. Dominatrice dei club di Chicago. Definita “Queen of the blues”, cantante che aggredisce ogni parola, lanciando messaggi con acre brutalità, come una autentica forza della natura. Spesso si è fatta accompagnare da Chriss Johnson, chitarrista pieno di ritmo, anche se tendente al rock. Il suo successo maggiore è stata l’interpretazione di “Wang Dang Doodle” composta dal suo mentore Willie Dixon. Chiamata anche Terremoto o Ape Regina o ancora Mamma Fiammeggiante.

Discografia:

South Side Lady.

Koko Taylor (vc) Jimmy Rogers,Louis Myers (g) Willie Mabon (p) Dave Myers (b/el) Fred Below (dr).

I’m A Little Mixed Up / Wonder Why / What Kind Of Man Is This / Black Nights / Love Me To Death / I Got What It Takes / Big Boss Man / I’m Gonna Get Lucky / 29 Ways.

(Black & Blue 33.542) Tolosa, 13-12-73.

An Audience With The Queen.

Koko Taylor (vc) Micheal Robinson, Eddie King (g) Jerry Murphy (b/el) Clyde Tyler Jr. (dr).

Let The Good Times Roll / I’m A Woman / Going Back To Luka / The Devil’s Gonna Have A Field Day / Come To mama / I’d Rather Go Blind / Let Me Love You / Wang Dang Doodle.

(Sonet SNTF 958) Berwyn, Illinois, 8-10 Gennaio 1987.

Jump For Joy.

Koko Taylor (vc) Gene Barge (st-arr) Billy Branch (arm) Jim Dortch (tast) Criss Johnson (g) Jerry Murphy (b/el) Ray Killer Allison (dr).

Can’t Let Go / Stop Watching Your Enemies / Hey Baby / Tired Of That / Jump For Joy / Time Will Tell / The Eyes Don’t Lie / Fishing Trip / I Don’t Want No Leftovers.

Stesso gruppo, più Lonnie Brooks (g-vc).

It’s A Dirty Job.

(Alligator ALCD 4784) Chicago, 1990.

Force Of Nature.

Koko Taylor (vc) Gene Barge (sa-arr) Carey Bell (arm) Jeremiah Africa (tast) Criss Johnson, Vino Louden (g) Buddy Guy (g-vc) Jerry Murphy (b/el) Killer Allison o Brady Williams (dr) più sezione di fiati.

Mother Nature / If I Can’t Be First / Hound Dog / Born Under A Bad Sign / Let The Juke Joint Jump / 63 Year Old mama / Don’t Put Your Hands On Me / Bad Case Of Loving You / Fish In Dirty Water / Tit For Tat / Put The Pot On / Nothing Takes The Place Of You / Spellbound / Greedy Man.

(Alligator ALCD 4817) Chicago, 1993.

Royal Blue.

Koko Taylor (vc) Mark Colby (st) Matthew Skoller (arm) Johnnie Johnson, Ken Saydak (p) Dolpha Fowler Jr. (org) Criss Johnson, Kenny Wayne Shepherd (g) Kenny Hampton (b/el) Kriss T.Johnson Jr. (dr).

Save You Breath / Hittin’On Me / Bring Me Some Water / But On The Other Hand / Don’t Let me Catch You (With Your Drawers Down) / Fuel To Burn / Old Woman / Ernestine / Keep Your Booty Out Of My Bed / Keep Your You Mouth Shut And Your Eyes Open.

Stesso gruppo con B.B.King (vc-g).

Blues Hotel.

Stesso gruppo con Keb’Mo’ (vc-arm-g).

The Man Next Door.

(Alligator ALCD 4873) Chicago, 1999-2000.chiusura


TAYLOR MARK, THOMAS (CORNO).

Chatanooga, Tennessee. 22/5/1961.

Ha studiato musica classica sin da bambino e mentre frequenta l’Università del Tannessee ha avuto come maestri di jazz Julius Watkins e Jerry Coker. Dal 1988 al 1990 ha studiato al New England Coservatory e a Boston con Geroge Russell e Dave Holland. Ha iniziato a suonare con Jimmy Giuffre e nello stesso tempo ha registrato e lavorato con gli “Orange Then Blue” con i quali ha partecipato ad un tour finanziato dal Dipartimento di Stato in Turchia, a Cipro ed in Siria. Nel 1989 ha lavorato con Max Roach, con un suo gruppo il “So What Brass 5” ha fatto un tour negli Stati Uniti nel 1998. Ha anche collaborato con Oliver Lake, con Sam Rivers, con Abdullah Ibrahim, con Muhal Richard Abrams, con Henry Threadgill, con la Lester Bowie’s Brass Fantasy dal 1991 al 1995, con Grover Mitchell. Nel 1997 ha guidato il suo gruppo il “Quiet Land Project” insieme a Myra Melford e Fred Hopkins, che è stato poi sostituito da Brad Jones. Ha suonato anche con Ken Filiano e Matt Wilson nel “Tre-O”, ha formato il “Circle Squared” con Melford, Jones e Wilson ed un altro gruppo con il pianista Lafayette Harris. Nel dicembre del 1998 ha guidato un grande brass ensemble ”il Blues Alley” a Washington DC. Ha scritto anche musica per il cinema, i balletti e il teatro.

Discografia:

Quiet Land.

Mark Taylor (flic) Myra Melford (p) Fred Hopkins (b) Warren Smith (marimba,vib,perc) Steve Berrios, Steve Williams (dr) Karen Bourque-Simmons (vc)

Lullabye / Triologue / Osmium Zamindar’s untimely arrival / Kennebrew’s dance / Improvisation no. 2 / Black crow / Sleep now…I will watch / Quondam / Timefield / Do you dream…of these ? / Quiet land

(Mapleshade MS05232) Upper Marlboro, Maryland, 20-22 Luglio 1995.

A Perfect Match.

Liesl Whitaker, Ken McGee, Graham Breedlove, Craig Fraedrich, Tom Williams (tp) Matt Niess, Jim McFalls, Jay Gibble, Jeff Cortazzo (tb) Bill Mulligan, Scott Weinhold, Luis Hernandez, Joseph Henson, Scott Silbert (sax) Tony Nalker (p) Jim Roberts (b) Steve Fidyk (dr) Mark Taylor (cond,arr)

The gorillaman blues / Lullaby of Birdland / Full count / Chelsea bridge / Brush taps / Granada smoothie / Boptitude test / After you’ve gone / Soft skies / Kansas City

(Writegroove) Springfield, VA, 2002

After Hours.

Mark Taylor (sa,ss) Whitney Ashe (p) Gary Wang (b) Matt Jorgensen (dr)

Bye ya / After hours / Sweet little Maia / The drifter / Foreshadow / Around again / A slippery slope / Walker Evans

(Origin 82398) Brooklyn, New York, 14 Gennaio 2002.chiusura


TAYLOR MARK, ANTHONY (DR).

Londra, Inghilterra. 7/11/1962.

Batterista autodidatta professionista a 16 anni nel trio di Eddie Thompson. Ha fatto un tour di un anno con Al Cohn ed in seguito ha suonato in gruppi dixieland. Dopo aver lavorato in gruppi dixieland sulle navi da crociera ha accompagnato Johnny Griffin, Pharoah Sanders, Kenny Barron, Bobby Watson e George Coleman. Tra gli anni ’80 e ’90 è stato in Inghilterra dove ha lavorato con il pianista Geoff Castle, con John Dankworth, con John Taylor, Grodn Beck, Dick Morrisser, Alan Barnes, Alec Dankworth, Mike Carr e la Pizza Express Modern Jazz Sexet. Ha anche collaborato con Kenny Drew, con Niels-Henning Orsted Pedersen, con Herb Geller. Tornato a New York ha registrato con Lew Tabackin, con Chris Flory e con il quartetto di Coleman al JVC Jazz Festival di New York nel 1998.chiusura


TAYLOR MARTIN (G).

Harlow,Essex, Gran Bretagna. 20/10/1956.

Nato in una famiglia di origini gitane, ha iniziato a suonare a quattro anni la chitarra regalatagli dal padre, il bassista William ”Buck” Taylor. Ha spesso fatto parte del gruppo del padre, gruppo che si ispira alla musica di Django Reinhardt e a 15 anni decide di lasciare la scuola per fare il musicista professionista. Affascinato dal sound dell’orchestra di Count Basie ha scelto come primo ingaggio un’orchestra dal sound vicino a Basie, quella di Lennie Hastings. Nel 1970 si è associato a Ike Isaacs e con lui è maturato. Ha lavorato con Peter Ind e nel 1980 con Stephane Grappelli. In seguito si è esibito da solo, ha registrato ed ha preso dimora in Scozia. In possesso di un dono raro, quello di essere un brillante musicista e di avere un occhio particolare per gli affari.

Discografia:

After Hours.

Ike Isaac (g) Martin Taylor (g).

After Hours / What’s New / Wave / What Are You Doing The Rest Of Your Life / Drop Me Off In Harlem / You Stepped Of A Dream / Body And Soul / Where Is Love / Don’t Get Around Much Anymore / Over The Raimbow.

(LP JTC 1) 1979.

Taylor Mode.

Martin Taylor (g) Peter Ind (b) John Richardson (dr).

Green Dolphin Street / Emily / Minor Truth / Lady Be Good / St.Thomas / My Latin Brother / Teach Me Tonight / Watch What Happens / Scrapple From The Apple.

(Wave CD 17) 1979.

Triple Libra.

Martin Taylor (g) Peter Ind (b).

Manhattan Tea Party / Senor Mouse / Ginger / Triple Libra / Windows / Bright Size Life / Waiting / Green Eyes.

(Wave LP 24) Londra, 1980.

Skye Boat.

Martin Taylor (g) Peter Ind (b) Jimmie Smith (dr).

Mouse’s Spiney / St.Thomas / Skye Boat Song / Falling In Love / Check It Out / Body And Soul / Billi’e Bounce / Stompin’At The Savoy.

(Concord Jazz CJ 184) San Francisco, Luglio 1981.

A Tribute To Art Tatum.

Martin Taylor (g).

I’ve Got A World On A String / Don’t Get Around Much Anymore / Blues For Mr.T. / Paper Moon / Ol’Man River / Henysuckle Rose / How High The Moon / Takin’A Chance On Love / Time After Time / All The Things You Are.

(CP LP 07). 1978-1983.

Buddy De Franco Meets Martin Taylor.

Alexs Shaw (p) Martin Taylor (g) Ronnie Bae (b) Clark Tracey (dr).

Whispering – Groovin’High / I Got A Right To Sing The Blues / Manhattan Tea Party / Goodbye / Just Friends / Angels Camp / Dark Island / Prelude To A Kiss / I Got Rhutyhm – Anthropology.

(Hep jazz 2030). 24-10-84.

Innovation.

Martin Taylor (g) London Symphony Orchestra diretta da John Dankworth.

Take Five / Caravan.

(Pickwick CD PWK 059) 1985.

Supersession.

Martin Taylor (g) Louis Stewart (g).

Pick Yourself Up / Manha De Carnaval / Jive At Five / Coming Through The Rye / Cherokee / Stompin’At The Savoy / Darn That Dream / Ferewell To Erin.

(Livia RL LP 7) 1985.

Sarabanda.

Martin Taylor (g) Pete Christlieb (reeds) Sal Marques (tp) Mike Wofford (p) David Causey (g) Paulinho Da Costa (perc) John Patitucci (b) Ralph Humphrey (dr).

Mornin’ / Call To Sarabanda / They Can’t Take That Away From Me / Jenna / Cherokee Ridge / Holiday For Two / I Remember Clifford / Deja Vu / Don’t Blame Me / I Got Rhythm / Dark Island (An Ellen Dhu).

(Gaia CD 13-9018-2) 1987.

In Concert At The Manchester Craftsmen.

Martin Taylor (g).

They Can’t Take That From Me / Why Did I Choose You / In A Mellow Tone / Georgia In My Mind / I Got Rhythm / I’m Old Fashioned / The Dolphin / Sweet Lorraine / Stella Bu Starlight / Lulu’s Back In Town / I Remember Clifford / Taking A Chance On Love.

(CD Milestone 9306) Manchester, Giugno 1988.

Don’t Fret.

Martin Taylor (g)I, David Newton (p-synt) Dave Green (b) Allan Ganley (dr).

I Love You / Blue In Green / I’m Old Fashioned / Laverne Walk / Moonlight In Vermont / Mugavero / Don’t Fret / You Know It’s True.

(Linn CD AKD 016) 1990.

Change Of Heart.

Martin Taylor (g) David Newton (p-synt) Brian Shiels (b) John Rae (dr).

73 Berkeley Street / The Gypsy / You Don’t Know Me / After Hours / Change Of Heart / I Get Along Without You Veru Well / Angel’s Camp.

(Linn CD AKD 016) 1991.

Artistry.

Martin Taylor (g).

Polka Dot’s And Moonbeams / Stella By Starlight / Teach Me Tonight / The Dolphin / Georgia On My Mind / They Can’t Take That Away From Me / Here There…-Day Tripper / Just Squeeze Me / Gentle Rain / Cherokee / A Certain Smile.

(Linn CD AKD 020) 1992.

Reunion.

Martin Taylor (g) Stephane Grappelli (viol).

Jive At Five / Willow Weep For Me / Drop Me Off In Harlem / Miraval / Jenna / Reunion / Emily / Hotel Splendid / La Dama du Lac / I Thopught About You / It’s Only A Paper Moon.

(Linn CD AKD 022) 1993.

Spirit Of Django.

Martin Taylor (g) John Goldie (g) Dave O’Higgins (reeds) Jack Emblow (fis) Alec Dankworth (b) James Taylor (dr).

Chez Fernand / Minor Swing / Night And Day / Nuages / James / Double Top / Django’s Dream / Swing ’42 / Lady Be Good / Honeysuckle Rose / Johnny And Mary.

(Linn CD AKD 030) 1994.

Tone Poems II.

Martin Taylor (g) David Grisman (g-mand).

Swanee / Teasin’The Frets / It Had Yo Be You / Please / Mood Indigo / Anything Goes / Blue Moon / Lulu’s Back In Town / Tears / Jeepers Creepers / Over The Raimbow / Musette For A Magpie / Mairzy Doats / Besame Mucho / Unforgettable / Here’s That Rainy Day / My Romance / Out Of Nowhere / Crystal Silence.

(Acoustic Disc ACD 18) 1995.

Guitar Moods – Martin Taylor And Accademy.

Martin Taylor (g).

Tears In Heaven / Arthur’s Theme / Going Home / Invisible / Up Where We Belong / All The Time In The World / La Isla Bonita / Talking In Your Sleep / Fragile / Back For Good / Take My Breath Away / I Can Prove It / Island Of Dreams / Only You / The Water Is Wide / Every Time We Say Goodbye / Is This Love / Johnny And Mary / When We Dance / Promise Me / True / There Must Be An Angel / Easy / A Little Bit More / Air On The G String / Orinoco Flow / Hello / Everything I Do I Do It For You / Summertime / Everybody’s Talking / The Sound Of Silence / God Only Knows / And I Love Her / Killing Me Softly / Nature Boy / The Crying Game / Everybody Wants To Rule The World / Loving You / Crying / Cavatine.

(Ultimate CD 023).

Portraits.

Martin Taylor (g) Chet Atkins (g).

Shiny Stockings / Like Someone In Love / Sweet Lorraine / I Got Rhythm / Why Did I Choose You / My Funny Valentine / Do You Know What It Means / I Remember Clifford / Ol’Man River / Here There And Everywhere / In A Mellow Tone / My One And Only Love / Kiko / Very Early.

(Linn CD AKD 048) 1995.

Masterpieces Guitar.

Martin Taylor (g) Steve Howe (g).

Two Teardrops / No Pedestians / Smile / La Questa / All The Things You Are / Thought Waves / Thank Heaven For Little Girls / Ginger / Blue Bossa / Tailpiece / Cherokee Ridge / The Sunshine Of Your Smile / Goofus / Moon River / As Fond Kiss – Farewell To Erin / Somewhere / Harpnosis.

(TCG CD) 1996.

Spirit Of Django – Years Apart.

Martin Taylor (g) Stephane Grappelli (viol) John Goldie (g) Dave O’Higgins (reeds) Jack Emblow (fis) Terry Gregory (b) Claire Martin (vc) Gerard Presencer (flic) James Taylor (dr).

Sweet Sue / Going Home Again / Undecided / Musette For A Magple / I Can’t Give You Anything But Love / Czardas / Hi Lily Hi Lo / Dinah / Years Apart / The Gypsy / Chicago / Manoir De mes Reves.

(Linn CD AKD 058) 1996.

Spirit Of Django – Years Apart.

Martin Taylor (g) John Goldie (g) Dave O’Higgins (reeds) Jack Emblow (fis) Terry Gregory (b) James Taylor (dr).

Gypsy Medley / Cold Winds / The Tipsy Gypsy / Czardas / My Vardo / Chicago / Chez Fernand / Tears / Kushti / Nuages / I Can’t Give You Anything But Love / Dreaming Of You / Sweet Sue / Musette For A Magple / Chillin’With Oscar / Squid Kid.

(Linn CD AKD 090) 1966-1967.

Taylor Made.

Martin Taylor (g) Peter Ind (b) John Richardson (dr).

On Green Dolphin Street / Emily / Minor Truth / Lady Be Good / St.Thomas / My Latin Brother / Teach Me Tonight / Watch What Happens / Scrapple From The Apple.

(Wave Music 17). 20-7-98.

Triple Libra.

Martin Taylor (g) Peter Ind (b).

Manhattan Tea Party / Senor Mouse / Ginger / Triple Libra / Windows / Bright Size Life / Waiting / Green Eyes.

(Wave Music 24). 20-7-98.

Two’s Company.

Bob Barnard (corn) James Morrison (tp) Martin Taylor (g-mand) Peter Zog (g) John Nichol (g-vc) George Golla (g) Ian Date (bj) Suzanne Wylie (vc).

I Thought About You / I’ll Never Be The Same / I’ve Never Been In Love Before / Triste / You’re My Everything / I’m Beginning To See The Light / Skylark / Billie’s Bounce / Bewitched / Royal Garden Blues / You Stepped Out Of A Dream / When I Fall In Love / Gone With The Wind / Everything Happens To Me / Willow Wee For Me / Don’t Blame Me / My Foolish Heart.

(Linn CD AKD 081) 6-4-99.

I’m Beginning The See The Light.

Martin Taylor (g) David Grissman (mand) Jim Kervin (b) George Marsh (dr).

I’m Beginning The See The Light / Autumn Leaves / Do You Know What It Means / East Of The Sun / Autumn In New York / Makin’Whoopee / Lover Man / Exactly Like You / Willow Weep For Me / A Foggy Day / Cheek To Cheek / Bewitched Bothered And Bewildered / If I Had You.

(Acoustic Disc CD ACD 36) 22-6-99.

Kiss At Tell.

Martin Taylor (g) con vari musicisti.

Kiss And Tell / You’ve Changed / The Odd Couple / Garden Of Dreams / What A Friend We Have In Jesus / Midnight At The Oasis / Mona Lisa / Five-O / Sunstep / Ginger / Midnight Voyage / The Nearmess Of You / I Should Care.

(Columbia CD 495387-2) 1999.

Nitelife.

Jim Hron (sa-sb-st) Jim Reid (ss) Kirk Whalum (st) Martin Taylor (g) John Stoddard (keyb) David Angell, David Hungate (viol) Kristin Wilkinson, Monisa Angell (viola) Victor Krauss (b) Chester Thompson (dr).

Chaff And Grain / Doctor Spin / That’s The Way Of The World / Deja Vu / HYmne A L’Amour / Nitelife / Green Lady / Beboptimism / Across The Pond / I Get Along Without You Very Well.

(Sony Music 85909). 24-7-2001.

Solo.

Martin Taylor (g).

I’m Old Fashioned / True / Moose The Mooche / I Thought About You / I’m On My Way / Darn That Dream / Lil’Darlin’ / In A Mellow Tone / Tennessee Waltz / Girl Talk / My Romance / Some Day My Prince Will Come / Joy Spring / Wasabi Greens.

(Columbia SICP-160).

Maggio 2002.

Gold (24K Gold).

Martin Taylor (g).

Johnny And Mary / Sweet Sue, Just You / Sweet Lorraine / I’m Old Fashioned / Minor Swing / Minor Swing / Undecided / On A Mellow Tone / I Love You / Nuages / The Gypsy / I get Along Without You Very Well / Angel’s Camp / I Got Rhythm.

(Linn Rec. 064). 18-8-2002.

Gypsy Journey.

Jermaine Landsberger (p) Martin Taylor (g) David Petrocca (b) Scotty Gottwald (dr).

Chez Fernand / True / Leticia / Nigloswing / Une Histoire Simple / My Vardo / Tipsy Gypsy / Hungaria / Manoir de Mes Reves.

(P3 Music 7). 25-28 Novembre 2002.

The Valley.

Martin Taylor (g) Simon Dinnagan (g) Sacha Distel (vc) Bryn Terfel (vc).

I Wish I Knew How It Would Feel To Be Free / The Fair Haired Child / The Valley / Bridge Over Trouble Water / God Bless The Child / Somewhere / Hymn / Don’t Know Why / Bewitched, Bothered Am+nd Bewildered / I’ve Got You Under My Skin / Have You Meet Miss Jones / Kwame.

(Sony Music SICP-10005).

4-1-2005.

Reunion – Years Apart – Celebrating Grappelli.

Martin Taylor (g).

Disco 1: Jive At Five / Willow Weep For Me / Drop Me Off At Harlem / Miraval / Jenna / Reunion / Emily / Hotel Splendid / La Dame du Lac / I Thought About You / It’s Only A paper Mood.

Disco 2: Sweet Sue Just You / Going Home Again / Undecided / Musette For A Magpie / I Can’t Give You Anything But Love / Czardas / HiLily, HiLo / Dinah / Years Apart / The Gypsy / Chicago / Manoir de Mes Reves.

Disco 3: Chicago / The Gyspsy / Undecided / I Can’t Give You Anything But Love / Jive At Five / Dinah / Musette For A Magpie / It’s Only A Paper Moon / Years Apart / Sweet Sue, Just You / Willow Weep For Me / Manoir de Mes Reves.

(Linn Rec. 266). 5-9-2005.

Freternity.

Guy Barker (tp) Martin Taylor (g) Evel Vernal (b) Steve Brown (dr) Alson Burns (vc).

Making The Move / Freternity / Skylark / Stella By Starlight / Joyspring / Chez Fernand / You Kinow It’s True / Lullaby Of The Leaves / The Odd Couple / Kissing Bug / Li’l Darlin’.

(P3 Music 16). 19-3-2007.

Double Standards.

Martin Taylor (g).

Triste / Bluesette / Young And Foolish / Drop Me Off A Harlem / Alfie / Jive At Five / Someone To Watch Over Me / Alice In Wonderland / Estate / When I Take My Sugar To Tea / I Fall In Love Too Easily / Just Friends.

(P3 Music 319). 9-9-2008.

Last Train To Hauteville.

Alan Barnes (cl) Martin Taylor (g-mand) John Goldie (g) Jack Emblow (fis) Terry Gregory (b) James Taylor (dr-perc) Alson Burns (vc).

Last Train To Hauteville / Rue de Diman / Le Jardin Anglais / Double Scotch / La Mer / Madame Haricot / Roberta / Mirette / La Javanaise / Le Touch / J’Attendrai / Monsieur Jacques / La Belle Dundee.

(P3 Music P3MD023). 13-4-2010.chiusura


TAYLOR MIKE, MICHAEL (P).

Londra, Inghilterra. 1938. – Essex, Inghilterra. 1969.

Da bambino ha suonato il pianoforte ed il clarinetto. Dopo il servizio militare ha diretto diversi gruppi e nel 1966 ha registrato il suo primo album. Si è affermato soprattutto come compositore ed arrangiatore. Ha lavorato per la New Jazz Orchestra, per Norma Winstone e per il gruppo rock “Cream”. Si pensa sia morto suicida essendo stato trovato il suo corpo sulla spiaggia di Leigh nell’Essex.

Discografia:

Pendulum.

Dave Tomlin (ss,st) Mike Taylor (p) Tony Reeves (b) Jon Hiseman (dr)

But not for me / Exactly like you / A night in Tunisia / Pendulum / To Segovia / Leeway

(Columbia 33SX6042) Londra, 1965.

Mike Taylor Trio.

Mike Taylor (p) Jack Bruce (g) Ron Rubin (b) Jon Hiseman (dr)

All the things you are / Just a blues / While my lady sleeps / The end of a love affair / Two autumns / Guru / Stella by starlight / Abena

(Columbia 33SX6137) Londra, Settembre 1966.chiusura


TAYLOR MONTANA, ARTHUR (P).

Buttle, Montana. 1903. – Chicago, Illinois. 1955.

L’inizio della sua attività si svolse tra Chicago ed Indianapolis, lavorando soprattutto in intrattenimenti privati. Nel 1928 registrò il suo primo disco, ma avendone avuto una delusione sia artistica che economica abbandonò la musica per trovarsi un altro lavoro. Nel 1942 fù riscoperto ed ebbe l’opportunità di registrare altri dischi, in seguito ha suonato quelle rare volte da solo. E’ uno dei primi pianisti di boogie-woogie.

Discografia:

Montana Taylor (piano solo).

Indian Avenue Stomp.

25-4-29.

Low-Down Piano.

Montana Taylor (p).

Indiana Avenue Stomp / Montana Blues / altri titoli.

(Riverside 152) Chicago, 19-4-46.

Montana Taylor (p-vc-whistl).

Low Down Boogie / In The Bottom / Rotten Breack Blues / I Can’t Sleep.

(Riverside 152) Chicago, 18-4-47.chiusura


TAYLOR SAM, “THE MAN”SAMUEL (ST).

Lexington, Tennessee. 7/12/1916. – Lexington, Tennesee. 5/10/1990.

Ha iniziato la carriera come clarinettista nell’orchestra del fratello Paul, poi ha fatto il cantante con Scat Man Crothers nel 1937 e dal 1939 al 1941 ha fatto parte della Sunset Royal Orchestra. Ha registrato per la prima volta con Doc Wheeler nel 1941, ha lavorato poi con Cootie Williams dal 1941 al 1944, con Lucky Millinder, con Cab Calloway e ha fatto un tour in Sud America con il gruppo Caribbean dal 1951 al 1952. Ha registrato con Milt Hinton, con Clyde Berhardt, poi ha collaborato con Big Maybelle, con Ella Fitzgerald, con Ray Charles, con Ella Johnson, con Jesse Stone, con Louis Jordan, con Joe Turner, con Sy Oliver, Dub Bascomb, Taft Jordan, Panama Francis, Quincy Jones, Chubby Jackson, Lawrence Brown e con i “Blues Chasers”. Ha messo anche su un suo gruppo di R&B i ”Jazz For Communters” con il quale ha registrato parecchi dischi ed ha fatto un tour in Giappone nel 1963. Tenorista dalla voce calda, dalla sonorità forte e ampia.

Discografia:

The Bad And The Beautiful.

Sam Taylor (st) Lloyd Mayers (p) Wally Richardson (g) Art Davis (b) Ed Shaughnessy (dr).

Ruby / Love Song For Suzie Wong / Laura / Amastasia / Berefoot Contessa / Gloria / The Bad And The Beautiful / Anna.

(Prestige 16024) Englewood Cliffs, NJ, 20-2-62.chiusura


TAYLOR TED AUSTIN (VC).

Okmulgee, Oklahoma. 16/2/1934. – Lake Charles, Louisiana. 22/10/1987.

Cantante di soul-blues, è salito alla ribalta nel gruppo “Jacks” di Los Angeles negli anni ’50. Maestro del falsetto tremulo e aspro, molto incisivo, in possesso però di una voce limpida capace anche di slanci lirici.

Discografia:

Be Ever Wonderful.

Ted Taylor (vc) altri da identificare.

Be Ever Wonderful / Pleadin’ For Love / It Hurst To be Love / Some Day / Little Red Rooster / How Could You Do That / You’re Tippin’, She’s Rippin’ / Stay Away From My Baby.

(Laurie LCD-6017). 1963.

Shades Blues.

Ted Taylor (vc) altri da identificare.

You’ve Been Crying / The Girl Of My Dream / I’ve Got The Chills / This Love Of Mine / Keep Walking On / If I Don’t See You Again / Very Truly Yours / Everywhere I Go / Days Are Dark / Wrapped In A Dream / Only Your Love / Close Your Eyes.

(Ronn Rec.7528). 1970.

You Can Dig It.

Ted Taylor (vc) altri da identificare.

It’s Too Late / Cover Me / If I Thought You Needed Me / The Road Of Love / Ollie Mae / You Got To Feel It / Funky Thing / I?m Lonely Tonight / Without A Woman / Long Ago / Strangest Feeling / I Need Your Love So Sad.

(Paula Rec. 501). 1970.

Taylor Made.

Ted Taylor (vc) altri da identificare.

It’s A Funky Situation / Something Strange Is Going On In My House / Houston Town / Who’s Doing It To Who / Call The House Doctor / (This Is A) Troubled World / Papa’s Gonna Make Love / How’s Your Love Life Baby / Only The Lonely Knows / Sweet Lovin’Pair / Can’t Take No More / I Feel A Chil.

(Jewel 337). 1971.

Keep On Walking.

Ted Taylor (vc) altri da identificare.

Everywhere I Go / Days Are Dark / Strange Things Happening / (Hold On) I Got The Chills / If I Don’t See You Again / Keep Wolking On / Miss You So / It’s Too Late / She’s Go0t A Munchy Tunchy / Bread Box Of Love / How’s Your Love Life Baby / Only The Lonely Knows / Don’t Be Slapping My Hand Buddy / Houston Town / I Need Your Love So Bad / Keep What You Get.

(Charly Rec. 1011). 1980.

Steal Away.

Ted Taylor (vc) altri da identificare.

My Key Jumpback In My Hand / Home At Last / The Wolf / Feed The Flame / I Can’t Take No More / Crumb In Your Bread Box Of Love / Steal Away / Get Your Own Woman / Only The Lonely Knows / Torch Of Love.

(Paula 345). 1991.chiusura


TCB.

(Taking Care of Business).

Compagnia discografica ed etichetta nata nella metà degli anni ’80 a Basilea in Svizzera su iniziativa del batterista Peter Schmidlin, partito un po’ alla avventura. I primi LP pubblicati sono del 1987 e sono delle compilation da trasmissioni di una radio svizzera. Agli inizi degli anni ’90 ha cessato l’attività. Ha ripreso alla fine del 1992 con sede a Losanna e nella metà degli anni ’90 a Montreaux e qui la maggior parte del materiale pubblicato è arrivato naturalmente dal jazz festival e poi sempre dalla radio. chiusura


 

Annunci

Rispondi

Inserisci i tuoi dati qui sotto o clicca su un'icona per effettuare l'accesso:

Logo WordPress.com

Stai commentando usando il tuo account WordPress.com. Chiudi sessione / Modifica )

Foto Twitter

Stai commentando usando il tuo account Twitter. Chiudi sessione / Modifica )

Foto di Facebook

Stai commentando usando il tuo account Facebook. Chiudi sessione / Modifica )

Google+ photo

Stai commentando usando il tuo account Google+. Chiudi sessione / Modifica )

Connessione a %s...